Where …… ?

Dont know what is happening.

is it me being crazy or is it simply that I have lost my heart?

where has the love gone too?

where has the passion been recently?

where is the motivation when I’m in need?

have no idea..

simply cant figure out why.. ๐Ÿ˜ฅ

Allah.. maybe I have just gone too far..

miss Him a lot..ย 

and yup, He hasnt gone anywhere, it is me who left.. without noticing..

please Allah, do guide me.. do guide me.. ๐Ÿ˜ฅ

And your Lord says, “Call upon Me; I will respond to you.” Indeed, those who disdain My worship will enter Hell [rendered] contemptible.ย (40:ย 60)

Bismillah..

ย 

Rasa nk sangat menulis.. Blog pun sudah berhabuk..

Tetapi, esok exam..ngeee~ sabar kaklong, tunggu sket je lagi.. Jangan lepas exam esok ttbe tak jadi nak tulis dah le..heeee ๐Ÿ˜€

P/s: esok exam CNS dan endocrine.. Doakan sya ye aimal syauqiyah klo awk baca post ni.. Hehe… Saje ttbe teringat kat awk ๐Ÿ˜‰

Assalamualaikum..

I don’t really like to refrain myself from doing something just because I refused to know what people might think about me. People may say anything that they would love to, but let them be.. If it is not because of Allah, I will learn not to neither stop, nor start to walk.. Be brave kaklong!

Turun Bendera?

mungkin tak salah untuk mengeluarkan pendapat. berani. bukannya menjadi pak turut.
masalahnya adalah, perlukah tindakan yang mencetuskan provokasi..
siapa yang akhirnya berpecah-belah?
siapa yang semakin membina kekuatan?
owh..fikir-fikirkanlah sendiri…
apa nak jadi dengan umat islam hari ini…
berpecah belah di sana sini..
sampai ugut2 nak bunuh.
bukankah kita sesama islam itu saudara?
setiap saudara perlu melindung saudaranya yang lain
jika tidak bersetuju dengan cara mereka, gunakan cara yang baik..
yang ditegur pula, dengarlah..jangan tutup telinga..
bukankah saling membimbing ke arah kebaikan itu tanggungjawab kita bersama..

Allah berfirman,

ูˆูŽุงุนู’ุชูŽุตูู…ููˆุง ุจูุญูŽุจู’ู„ู ุงู„ู„ู‡ู ุฌูŽู…ููŠุนู‹ุง ูˆูŽู„ุงูŽ ุชูŽููŽุฑูŽู‘ู‚ููˆุง ูˆูŽุงุฐู’ูƒูุฑููˆุง ู†ูุนู’ู…ูŽุชูŽ ุงู„ู„ู‡ู ุนูŽู„ูŽูŠู’ูƒูู…ู’ ุฅูุฐู’ ูƒูู†ุชูู…ู’ ุฃูŽุนู’ุฏูŽุขุกู‹ ููŽุฃูŽู„ูŽู‘ููŽ ุจูŽูŠู’ู†ูŽ ู‚ูู„ููˆุจููƒูู…ู’ ููŽุฃูŽุตู’ุจูŽุญู’ุชูู… ุจูู†ูุนู’ู…ูŽุชูู‡ู ุฅูุฎู’ูˆูŽุงู†ู‹ุง

Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai-berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang-orang yang bersaudara. (QS Ali Imran:103)

wallahua’lam

p/s: pening lepas tgok banyak video kat youtube

Demi C.I.N.T.A~

C.I.N.T.A

mungkin baru kini saya mengerti hakikat sebenar erti cinta…

bila dia membalas cinta saya… saya gembira bukan kepalang..owh..terharu bagai nak rak..menitis air mata.. berganda2 cinta saya buat si dia..gembira…rasa bahagia..rasa nak share perasaan tu dengan semua..

tapi, mungkin bukan setiap masa cinta tu kan terbalas…mungkin satu hari nanti, dia akan berpaling. tapi tak pe.saya tak nak putus asa.sebab saya cinta.

sebab saya cinta dia..saya nak kenalkan dia dengan hakikat cinta yang sebenarnya..sebab saya sayang, saya nak dia tahu, ada kasih sayang yang jauh lebih indah dari indahnya kasih sayang dalam berukhwah..saya cintakan dia, jadi saya nak dia rasa, betapa indahnya cinta kepadaNya..

owh.. demi cinta..saya rela berkorban..kerana cinta.. saya rela terkorban..
selagi mana cinta itu didasari keranaNya, saya yakin, Allah akan memperteguhkan hati2 kita, utk bersama melangkah, menuju ke syurga firdausi nya…

demi cinta~
buat mutarabbiku….

seandainya engkau tahu….

kelihatan seorang ibu tidak senang duduk memerhatikan si anak kecil

resah hatinya menggesa si ibu untuk bangun lantas menghampiri bayinya.tanpa berlengah si ibu membuka mulut si anak yang sedang terleka mengunyah gula-gula di dalam mulutnya..mengambil gula itu keluar tanpa berlengah lagi..

si anak berteriak. dari raut wajahnya, jelaslah si anak marah dan kecewa dengan apa tindakan si ibu

si anak merasakan si ibu kejam

tidak adil

tidak bertimbang rasa

tidak memahami jiwa dan perasaannya..

lantas mengamuklah si anak..menangisnya tiada henti. memaksa si ibu memulangkan kembali gula-gula miliknya, kesukaannya ..

owh, si anak kecil, jika dirimu mengetahui bahana yang bakal menimpa dirimu seandainya engkau tercekik gula-gula itu…

tapi engkau, wahai si anak kecil, tidak mungkin akan mengerti ย rasional di sebalik ย tindakan ibumu hinggalah kelak engkau dewasa nanti..=)

*****

owh, pedihnya jiwa…kenapa Allah tarik dia dari aku.

kenapa Allah bagi result periksa tak bagus kat aku..aku dah usaha kot!

Allah kata Allah penyayang, kenapa semua aku minta, tak dapat pun..

kenapa Allah tarik harta aku…kenapa Dia rentap dan rampas semua kebahagiaan aku?

merungutlah si hamba, berkerut-kerut dahinya..langcang sungguh tutur bicaraya…

teramat marah dengan qada dan qadar ketentuan Yang Maha Esa..

merasakan dirinya mengetahui apa yang terbaik bagi dirinya..pada pandangan matanya..

..

owh wahai si hamba, jika engkau menyedari ditariknya nikmatmu itu kerana cinta dan kasihNya padamu, pasti kau tertunduk malu. bukankah Allah pasti tahu apa yang terbaik untuk dirimu?

mengapa masih mengeluh jika keyakinan seperti itu yang engkau canang-canangkan selama ini..

mana hilangnya keyakinanmu, redhaMu..owh..betapa manusia itu mudah terlupa..bahawa dirinya hanyalah seorang hamba yang terlalu cetek ilmunya..

berhadapan dengan ujian dari si Dia yang Maha Pengasih lagi Maha Bijaksana..

redhalah wahai si hamba..ujian itu tanda Dia masih menyayangi dirimu

ujian itu adalah tanda bahawa Dia masih sudi memandang wajahmu

ujian itu adalah tanda bahawa Dia akan membalasnya dengan sesuatu yang lebih baik pada masa hadapan, jika tidak di dunia, insyaAllah di akhirat nanti..

wahai si hamba..lupakah siapa kamu di hadapan Tuhanmu…?

tidakkah engkau yakin bahawa ketetapan dariNya pasti yang terbaik…..?

ย โ€œDAN SESUNGGUHNYA ALLAH, JIKA DIA MENCINTAI SUATUย KAUM, DIA MENGUJI MEREKA. JIKA MEREKA RIDHA, MAKA ALLAH RIDHA KEPADANYA. JIKA MEREKA BENCI, ALLAH MEMBENCINYA.โ€ย ย 

โ€œJIKA ALLAH MENGHENDAKI KEBAIKAN BAGI HAMBANYA, MAKA DIA MENYEGERAKAN HUKUMAN DI DUNIA. JIKA ALLAH MENGHENDAKI KEBURUKAN BAGI HAMBA-NYA, MAKA DIA MENAHAN HUKUMAN KESALAHANNYA SAMPAI DISEMPURNAKANNYA PADA HARI KIAMAT. โ€ (HR. Imam Ahmad, At-Turmidzi, Al-hakim, Ath-Thabrani, dan Al-Baihaqi).

Orang yang ingin mendapatkan keselamatan dan kesejahteraan abadi tanpa ujian dan cobaan, berarti ia belum mengenal ajaran Islam dan tidak mengenal arti pasrah diri kepada Allah (Ibnul Jauzi)