~harap bisa mengerti~

tanggungjawab.. sye suka apabila mendapat amanah dari Allah, kerana saya yakin Allah yakin pada saya. apa lagi keyakinan yang diperlukan jika sudah mendapat keyakinan dari Allah sendri utk melaksanakan tanggungjawab ini. dan sya sgt berharap agar sye dapat menjadikan tanggungjawb ke syurga, bukan sebagai kunci ke neraka.. nauzubillah..

tpi, musim peperiksaan makin dekat, dicampur dengan dugaan2 lain, kadangkala hati terasa lemah. akhirnya, hampir semua tanggungjawb sye xdapat sye jalankan dengan baik kini.. dicampur dengan ‘tongkat’ yang diambil oleh Allah membuatkan sye trase lemah dan tidak bersemngt.

mungkin sye perlu ‘berehat’. berehat bukan bermakna berhenti, tetapi kembali menyucikan hati, membersihkan karat2 jahiyah yang masih melekat di hati dan anggota tubuh dan mengisi minyak2 hati dengan ilmu agama sebagai bekalan dalam perjalanan. semoga ‘kerehatan’ sekejap ini membantu sye memecut lebih laju dan bukannya bergerak tpi dengan kadar yang sgt perlahan.

sye perlu mencari kekuatan dan hikmah dari setiap dugaan yang menimpa. sye redha, tpi sye perlukan kekuatan. sye perlukan kembali ‘tongkat’ yang hilang. sedang menunggu kembalinya ‘tongkat’ itu tidak lama lagi..

ya Allah..

kadangkal terasa sgt berdosa. kejar yang ini, yang tu xsettle, yang itu sye kejar, yang ini xsettle campur dgn ‘urusan2’ lain. malu utk sye katakan tanggunjwab sebanrnya, kerana sye sedar, apalah ada dengan usaha sye yang tidak seberapa ini utk islam, tpi sye masih perlu bekerja, semoga dengan kerja ini, Allah masih sudi memandang wajah sye yang penuh dengan debu dosa.

sye perlu mencari kekuatan yang hilang, sye perlu mencari dimana kekuatan telah melarikan diri.. sye xboleh lemah, kerana lemahnya sye, bermakna, lmbatlah gerak kerja sye. sye perlu ingt, terlalu ramai yang mempunyai hak ke atas diri sye..

maafkan sye . maafkan sye. maafkan kaklong mummy, daddy, kakngah dan zul, kaklong xmampu menghabiskan masa utk bersama kalian, kerana di bumi eire ini kaklong ditakdirkan berjuang, tpi kalian sentiasa berada dalam doa kaklong..kaklong rindu sgt dengan rumah dan meow… =)

maafkan sye sahabat seperjuangan, kerana tidak hadir taktala diri kalian memerlukan bantuan dan tenaga. sye tahu kalian lebih hebat bekerja dan sgt memerlukan bntuan di waqi’ kalian. namun sye masih perlu menggunakan masa sye sebaiknya utk bekerja di bumi eire ini. bumi ini mempunyai hak ke atas diri sye yang masih belum sye sempurnakannya..

maafkan sye’ ahli keluarga’ khaulah.. sye xdpt nak bersama kalian ,keluar bersama-sama selalu, menghabiskan masa mencari pakaian dan kasut di bandar bersama-sama kerana ada ‘golongan’ yang masih sgt perlu sye berikan perhatian. ‘golongan’ yang sedang sye usahakan utk menjalin tautan hati dengan mereka. harap kalian dapat mengerti.. jujurnya, sye nak keluar dengan kalian, makan sama2, jalan sama2, serious nak, tpi sye masih belum berjumpa dengan kesempatan tuh. setiap kali terfikir nak kuar dengan kalian, time tuh akn teringt ‘tanggungjawab’ lain yang sedang menunggu. maafkan sye..

masih banyk tanggungjwab2 yang belum sye selesaikan. masih banyak yang boleh menuntut hak mereka ke atas sye klo ttbe sye dijemput menghadap Allah. maafkan sye, sye xsempurna, sye masih belum bijak mengatur masa.

sye mohon,berikan sye sedikit masa agar sye dapat belajar utk mengatur hidup sye dgn sebaiknya agar semua tanggungjawab sye dapat sye gunakan sebaiknya.. sye tahu sye lemah.. sye tahu sye masih perlu banyak belajr..

ya Allah, aturkanlah dan susun lah masaku agar segala2nya bisa menjadi lancar. ya Allah, jumpakanlah aku dengan kekuatan yang semakin hilang.. berikanlah aku petunjuk ya Allah agar setiap gerak langkahku mendapat redhaMu.

ya Allah, aku inginkan hati yang sepenuhnya mencintaiMu, agar tiada ruang sedikitpun dari gerak geriku selain utk mencari redhaMu, berikanlah aku kekuatan, juga buat keluargaku, guru2ku, sahabt2 seperjuangan ku agar kami terus kuat utk mencari redhaMU

Advertisements

5 thoughts on “~harap bisa mengerti~

  1. assalamualaikum,

    my dear! Allah tahu awk boleh.. ia bukanlah sesuatu yg lahir2 je dh pandai.. inshaAllah setiap mujahadah kita akan dikira..

    jazakillahu khayr mengingatkan, yg perjuangan kita msih panjang, jalan ini masih belum smpi penghujungnya.. dan kerja kita masih lagi byk.. teringat masa kita luangkan bersama, saya harap sedikit sebyk memberi kekuatan pda awk.. merindui awk selalu!

    salam syg dri sini~

  2. wlsm…
    thanks aida!!!
    mengingati korang dan perjuangan korang insyaAllah sedikit sebanyak memberi kekuatan kepada kita..
    doa2kan kte selalu yek..
    doa sama2 utk antara satu sama lain..
    semoga Allah makbulkan..

    teringat juga awk selalu aisya humaira..
    semoga Allah sentiasa merahmatimu
    amin

    salam cinta dari sini.. =p ~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s