~ Lepaskan Diriku~

Tolong lepaskan aku, lepaskan aku dari mimpi ngeri ini..

cukuplah dengan imbauan silam, x mungkin ku ulangi

lepaskan aku, lepaskan aku..

aku ingin berlari pergi..

mencari sejuta makna dari ketenangan abadi taktala mengabdikan diri pada Rabbul Izzati..

biarkan aku membersihkan kembali gelas yang kotor

agar isi barunya hanyalah air jernih dan suci

berikan aku masa

‘agar aku tidak terpaksa tergesa-gesa mencari ‘sesuatu’ demi menjauhkan diriku dari gangguan itu

berikan aku masa, smpai takdir Allah menetukannya

ingin kupenuhi hatiku dengan cintaNya..

cukup, jangan ‘engkau’ lalaikan aku lagi..

ingin aku berlari jauh dari mu, hawa nafsuku , agar hatiku hanya terpimpin dengan pimpinan Allah yang satu..

2 thoughts on “~ Lepaskan Diriku~

Leave a Reply

