~sampai bila harus begini~

 

bismillah…

saat ini, hatiku tertanya2, sampai bilakah akn ku terus begini..

telah kutemui kebhagiaan hakiki, namun semuanya masih belum lengkap selagi yang ‘ini’ tidak disempurnakan

seharusnya diawalkan, namu hatiku menolak, menolak peluang yang hadir

kerana pernah diriku dilukai

oleh kata2 yang dimungkiri

aku menanti utk menunggu

dan aku gembira utk terus menunggu

namun smpai bila

adakah akn hadir atau ilusi semata-mata

kadang kala

hati ini tertanya-tanya

mempersoalkan firasat dari lubuk yang paling dalam

perlukan aku melupakan segalanya

dan membiarkan segalanya berlalu tnpa mempedulikan jalan2nya

dengan meyakini Allah akn menentukan segalanya

aku yakin segalanya dibawah kekuasaan Allah

namun kakiku dan tanganku

semuanya harus bertindak……………benarkah?

atau mungkin sekadar duduk diam dan mengangkat tangan, sekadar menadah doa… cukupkah?

mungkin pilihan yang kedua lebih baik dari segala pilihan yang terbentang di depanku

ya Allah

Engkau tahu bisikan hatiku

Engkau mengetahui segala yang terlintas difikiranku

berikanlah aku petunjuk

agar yang benar, lebih jelas jalannya

dan yang silap, lebih gelap jalannya

agar aku tidak sudi sekalipun utk memikirkan jalan yang gelap sebagai salah  satu pilihan

ingin ku ceritakan

tapi batinku menghalang

kerana aku sedar tiada siapa yang akn mengerti hati ini selain Mu ya Allah

bantulah diriku

agar setiap langkahku dan gerak hatiku

terpandu dan mendapat redhaMu

tunjuki lah aku jalannya, tunjukilah aku petunjukNya

agar aku bisa menilai antra yang palsu dan yang hakiki

semoga segla-galanya mendapat redhaMu …

2 thoughts on “~sampai bila harus begini~

  1. ada,
    tinta dah pun kering, tiada lagi kuasa yg boleh ubah taqdirnya.
    just wanna share s`ting:
    ` Allah dah taqdirkan segalanya, tapi tiada sape tahu ape taqdir sendiri..kerana? apabila kita hampir terjatuh dari dahan yg tinggi, tidak tahu terjatuhnya kita ke mana membuatkan kita kuat berpegang pada dahan itu..
    ibarat dalam kegelapan di tengah lautan, sangat sensitif pada arah angin yang membuai..kerana angin akan membawa kita kita ke satu destinasi, kita yakin itu!
    kita, tanpa tahu arah di hadapan, akan terus kuat berpegang pdNya, kerana tahu Dia tgh membawa kita ke arah yg terbaik.
    bergantung padaNya, insyaAllah Dia akan tinjukkan satu persatu kelebihanNya mengukir taqdir. taqdir special for u Ada:)

Leave a Reply

