boleh X ek?

boleh x ek xnak tahu sye sakit apa sebenarnya.. insyaAllah xde pape.. malas nak kisah. setakat ni nmpaknya makin reda dgn makan madu. ubat yang dibeli langsung xamik. tkot kalo2 capsule pil tu daripada geletin khinzir. mak kata, capsule tu biasanya datang dari khinzir kalau nak dapat ubat harga murah. tpi ubat sye harga mahal?

xpelah, tgok dlu, nmpknya madu ni sgt membantu. mulut boleh dibuka dgn semakin besar, cakap pun makin ok,  makan pun dah xsesusah dlu..

alhamdulillah..

insyaAllah madu tu penawar yang terbaik,walaupun sbnarnya xtahu pun sakit apa, tpi selama ni, bila makan madu, sakit pape pun alhamdulillah makin ok .. caye x? xcaya cubalah sendri.. =)

”kemudian makanlah dari tiap2 (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). dan perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya , di dalamnya terdapat ubat bagi menyembuhkan bagi manusia. sesungguhnya pada yang demikian itu benar2 terdapat tanda2 (kebesaran Tuhan) bagi orang2 yang memikirkannya”

al-nahl:69

p/s: tpi sye sakit ‘comel2’ je, insyaAllah bukan sakit pape, cuma bengkak sikit2 je. yang sakit trok2 tu, jgn plak xmakan ubat plak pasni ek bila doctor suruh makan. kalau dr tanya kita ada allergic kepada apa2 tak, jawab je pork. nanti dr tu bagi ubat xde pork kan. xterpikir plak sye aritue..hmm…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s