~Entah kenaPa~

 

jika air mata itu berharga,

mesti harganya jatuh di pasaran kerana banyaknya air mata yang sye tumpahkan..

entah kenapa harga air mata ni sgt murah..

mgkin sbb sye sgt merindukan keluarga.. selama ni tggl kat asrama dan KMB xpernah pun berenggang lama2 sebab selalu balik rumah sbb rumah dkat. jadi bila ttbe berjauhan dalam masa yg lama, sye jadi sgt sedih. nak kata xtepon selalu, dah selalu sgt smpai entah berapa euro sye habiskan smata2 tepon rumah. banyak sgt duit habis sbb tepon je, (pasni kena cari altenatif supaya dpt tepon dgn sgt murah)..

 rindukan celoteh adik dua org yg mcm 10 org, rindukan nasihat mak dan ayah yg membakar semangat perjuangan. merindukan “kaunselor” yg sgt memahami, cerita pasal agama, hati semuanya boleh dan insyaAllah nasihat mak sgt bersesuaian dgn apa yg Islam mnx sye buat. walaupun sye bukan dari keluarga ikhwah, tpi sye bersyukur mempunyai kelurga yg seolah2 dari keluarga ikhwah. rindukan keluarga…

klo sbb kawan, mgkin masa yg kteorg habiskan spnjg kat KMB sama2 dlu, waktu susah dan senang, selama dua tahun, ttbe dipisahkan dgn jarak jauh, menyebabkan sye sgt rindukan mereka. sye rindukan kawan yg sggp mendegar rintihan sye taktala sye bersedih dan memujuk sye dgn kata2 yg menyenangkan hati. hadirnya mereka menyebabkan “ujin2” di KMB bagai xde pape, sye rindukan kawan2 yg bila sye menangis mereka kesatkan air mata saya.

 sungguh berbeza bila persahabtan itu kerana Allah berbandg persahabatan yg hanya kawan2 biasa. semoga perpisahan ini Allah hitung sbgai perpisahan kerana Allah dan perjumpaan nanti Allah hitung sebagai pertemuan kerana Allah.

berjauhan dari mereka sgt3 mengajar sye tntg kebergantungan hanya semata2 kerana Allah. selama ni sye tahu dan sye yakin sye hanya bergantung pada Allah, tpi perasaannya tidak sama seperti bila kita memang keseorangan dan hanya Allah tmpat kte mengadu..

sye cintakan Allah..

sye cintakan keluarga sye..

sye cintakan sahabat2 seperjuangan sye..

ya Allah, Engkau peliharalah ibubapa ku, adik beradikku, keluarga ku, guru2 ku sahabat2 ku, rumate ku, housemate ku, umat Islam Palestin , Afghanistan dan umat Islam di mana2 sahaja. Engkau peliharalah mereka sebagai mana engkau memelihara ku. Engkau berilah mereka petunjuk sebagai mana Engkau memberiku petunjuk . Peliharalah kami dan berilah petunjuk kepada setiap tindakan kami agar segala2nya mendapt redhaMu Ya Allah..

p/s: tarikh kat gambar tuh xbetol..huhu

Advertisements

3 thoughts on “~Entah kenaPa~

  1. Hi awak… awak okay ker? Selama nih… saya baca blog awak nak comment tapi tak tau nak ckp ape.. i baca nih dah kira kronik nih. 😛

    Awak sabar ek…

    *walaupun… rasa macam tak masuk dlm list di atas… tetapi… INI ROOMATE SEJATI TAU!~*

    Be strong Adawiyah!~ Mana roomate saya yg slalu bebel kat saya nih! Grr… ❤

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s