~Campur Aduk~

subhanallah..

hampir 3 bulan sudah aku menjejakkan kaki ke bumi ireland, insyaAllah.. bakal bumi milik umat Islam.. ^_^

dalam tempoh ini, terlalu banyak tarbiyah Allah buatku. kadangkala terasa begitu lemah dan hampir jatuh menyembah bumi..

ujian demi ujian datang menyinggah sejarah perjalanan hidupku..  menyedari Allah sentiasa berada di sisi ku, menyedarkan aku bahwa aku tidak berseorangan. kadangkala aku berharap agar dipermudahkan ujian buatku. namun kini, aku malu Ya Allah, pabila mengenangkan ujian itu terlalu sedikit jika dibandingkan dgn ujian para sahabat.. seharusnya aku bergembira dan bersyukur setiap kali ujian menimpa, kerana semakin besarnya ujian itu, menandakan semakin besarnya rahmat Allah yg bakal meliputi kehidupanku..

insyaAllah , aknku cuba utk tidak lagi bersedih, sebaliknya memuji Allah dgn stiap ‘hadiah’ ujian, tanda cinta dariNya..

Ya Allah, kini.. engkau telahpun menarik ‘nikmat’ ujian itu..

jika dulu aku bersedih dengan ujian itu, namun kini aku merindui setiap detik berharga ketika aku bersama Mu..

ya Allah, aku bersyukur dengan kelapangan ini, namun aku masih tertanya-tanya akn ujian lain yg bakal tiba..

kerana aku sedar, rehatnya seorang daie adalah tanda kelalaian nya..

aku menyedari, tidak mungkin selama2nya aku begini..

berikan lah ku ya Allah, kekuatan utk menghadapi cabaran mendatang..

kerana aku sedar, tidak selama-lamanya aku dibiarkan berehat ..

namun ya Allah, ku pohon padaMu, jgnlahEngkau mengujiku dengan sesuatu yg tidak mgkin sggpku menghadapinya..

-sedang belajar utk kuat dan semakin tabah-

 

sgt bersyukur dgn peluang pekerjaan yg datang.. sgt bersyukur dgn rezeki yg dtg dari arah2 yg tidak langsung pernah terlintas difikiranku.. subhanallah..

ya Allah, ku pohonkan padamu, agar memberi ku kekuatan sehingga kemenangan itu tiba..

berikan aku kekuatan utk beristiqamah sehingga ajal itu menjelma..

aku yakin, di sebalik segala yg telah berlaku.. telah tersedia nikmat yg sgt besar.. yg tidak mgkin dapatku bayar dgn ujian yg telah menimpa..

aku masih belajar, masih berusaha meneguhkan tulang2 dan sendi agar segala2nya yg berlaku dapat ku hadiahkan buatMu..

-sangat merindui saat itu-

 

 

…ya Allah, terlalu banyak yg telah aku pelajari, berikanlah aku kekuatan utk mengaplikasikan segala2nya…

-semoga aku diberi kekuatan utk beramal-

Leave a Reply

