~HArI InI~

assalamualaikum semua…

huhu… ari ni sye sgt terkesima (ttbe guna “sye”, sbnarnya mcm pelik guna “aku” sbb sye mmg xpernah guna kata ganti diri tu sbnarnya ). erm, mananya sye xterkesima, semua perkara yg saya ucapkan semalam, Allah uji hari ini. barangkali bagi menguji sye, sejauh mana sye beriman dgn firman Allah

” Hai orang2 yg beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat? Amat besar kebencian di sisi Allah bahawa kamu mengatakan apa-apa yang tiada kamu kerjakan”  

as-saff:2-3

bila reflex balik diri, xtahu sejauh mana sye berjaya dalam ujian ni. ttbe rasa malu sbb tgh bertungkus lumus menyiapkan CAL (bdak2 UCD je tahu apa bnda ni; lukisan2 yg “comel” huhu) utk dapat result elok periksa, tpi sejauh mana dah bertungkus lumus utk menggapai redha Allah?

Allah.. sungguh rasa lemah.. kalau nyawa dicabut sekarang, sye pun xtahu sye dah bersedia ke blom..

sye xrase sye dah bekorban dgn sebenar2nya utk Islam, utk dakwah tanda cinta sye pada Allah..

ttbe tringat ayat ni

” sesungguhnya orang-orang  yang beriman hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan rasulNya dan kemudian mereka tidak ragu2 dan mereka berjihad dengan harta dan jiwa mereka pad jalan Allah, mereka itulah orang2 yang benar”

Al-hujurat: 15

yup, harta dan jiwa.. sejauh mana agaknya dah bekorban ek,harta… berapa banyak je yg dikorbankan , jiwa.. klo amik sudut berlapang dada plak (contohnya ) , sejauh mana je sye dah belajar utk belajar berlapang dada dgn semua orang ..

terngiang-ngiang ngan kata2 seorang ukhti ni, “xlayak pun utk kita duduk satu kerusi dgn para sahabat, apatah lagi di sebelah kekasih sye sendri, Rasulullah SAW… xlayak.. yup , xlayak..

xlayak pun utk ke syurga tu….. melainkan mendapt rahmat Allah..

persoalannya, layakkah sye mendapt rahmatNya?

semoga Allah  mengampunkan dosa2 sye yang lalu..

Semoga Allah Al-Wadud mencintai sye..

semoga Allah As-Samiq mendengar setiap butir rintihan hati saya.. 

semoga Allah Al-ghaffar mengampunkan dosa-dosa sye yg lalu..

begitu juga buat ibubapa sye, adik beradik sye, keluarga besar sye, guru-guru sye,sahabat2 sye, rumate KMB sye, sahabat2 sye yg bersama berjuang, usrahmate sye, housemate UCD sye dan semua umat Islam yg lain..

semoga berjumpa kita semua kembali dlm redha Nya..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s